Włącz obsługę Java Script!

Polski Ranking Czynników SEO

Weź udział w ankiecie. Stwórzmy go razem!

Skąd pomysł?

Firma Searchmetrics co roku tworzy ranking czynników, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google.com.

Jednak wydaje się, że w Google.pl nie do końca sprawdza się to zestawienie. Wszędzie, gdzie publikowana jest ta lista można przeczytać komentarze:

- Wartość wskaźników społecznościowych jest grubo przesadzona.

- Nie uwierzę, że w TOP 10 czynników są prawie same społecznościówki.

- Mam wątpliwości co do kilku pozycji.

- Ciekawostką jest występowanie H2 na stronie ważniejsze niż H1.

- Nie rozumiem jak linki z facebook-a mogą mieć tak duże znaczenie skoro są nofollow?

Czy rzeczywiście jesteśmy 4 lata wstecz za zachodnimi standardami SEO?


Zróbmy taką listę w Polsce

Brian Honigman określa, że wpływa na pozycję strony mają: kwestie techniczne = 12%, treść i optymalizacja = 26%, social media = 31%, linki zwrotne = 31%. Chciałbym zaproponować, by specjaliści SEO z Polski sami stworzyli taki wykaz odpowiadający Polskim realiom. Jeśli masz doświadczenie wypełnij rzetelnie ankietę. Jeśli nie masz doświadczenia, nie zakłamuj wyników, zaznacz opcję, że nie wiesz. Podobnie, bardzo proszę o nie robienie sobie dowcipów i nie podawanie abstrakcyjnych odpowiedzi.

Oczywiście stosowane są automatyczne zabezpieczenia i selekcja wyników, aby w rankingu były jak najprawdziwsze dane, ale przede wszystkim ręcznie moderuję bazę odpowiedzi. Jeśli odpowiedzi będą nieprawdopodobne i na pierwszy rzut oka będą wskazywać próbę wprowadzania innych w błąd, wpis taki zostanie usunięty.

Możesz wielokrotnie wypełniać ankietę jeśli zmienisz zdanie, nawet zachęcam do aktualizacji, gdyż kolejno wypełniane ankiety przez tę samą osobę są nadpisywane. Stare ankiety po dwunastu miesiącach nie są brane pod uwagę, aby wyniki były jak najbardziej aktualne, a skrajne odpowiedzi są pomijane, by zmiejszyć próby fałszowania wyników.

Stwórzmy wspólnie listę, która wszystkim nam będzie służyć!

Masz jakieś uwagi lub sugestie? Proszę napisz [email protected]



WYPEŁNIAM ANKIETĘ




Tak wygląda lista czynników na dzień dzisiejszy:

Wyniki na podstawie 3 głosów respondentów

Liczba punktów możliwych do uzyskania mieści się w zakresie (-100 do 100)

Wartości ujemne punktacji oznaczają, że dany czynnik szkodzi , wrtości dodatnie, że pomaga . Zero świadczy o tym, że czynnik pozostaje bez wpływu na wyniki wyszukiwania.


Działania użytkownika

1. Wysoki współczynnik klikalności CTR 2
2. Duże wartości czasu spędzonego na stronie 1
3. Duży współczynnik odrzuceń 1
4. Duża liczba odwiedzin 1
5. Duża liczba ponownych odwiedzin BEZ WPŁYWU
6. Duża liczba komentarzy na stronie BEZ WPŁYWU
7. Dodanie naszej strony do ulubionych w Chrome przez użytkowników tej przeglądrki 1
8. Wymienienie marki (nazwy strony, jej adresu), ale nie linkowanie BEZ WPŁYWU

Kwestie techniczne

9. Krótki czas wczytywania strony 2
10. Strona zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych, lub występowanie mobilnej wersji strony 7
11. Duża liczba zaindeksowanych podstron BEZ WPŁYWU
12. Przynajmniej kilkuletni wiek domeny 2
13. Klikuletni okres, na jaki domena jest zarejestrowana i opłacona (w stosunku do jednorocznego) 1
14. Zła historia domeny -5
15. Domena posiada prywatne whois -2
16. Inna domena tego samego właściciela (ten sam whois) ma filtr algorytmiczny -2
17. Inna domena tego samego właściciela (ten sam whois) ma filtr ręczny -3
18. Występuje certyfikat SSL 2
19. Strona posiada błędy walidacji W3C -1
20. Strona posiada błędy walidacji w CSS -2
21. Adres strony jest subdomeną BEZ WPŁYWU
22. Skonfigurowano dane strukturalne 1
23. Zastosowano kilkanaście przekierowań 301 z innych domen o podobnym ratingu co nasza strona BEZ WPŁYWU
24. Występują martwe linki wewnętrzne (kilkadziesiąt) -2
25. Mają miejsce częste awarie serwera (kilka razy w miesiącu po 1h) -12
26. Skonfigurowano plik robots.txt 2
27. Skonfigurowano plik mapy strony 1
28. Obecność linków kanonicznych 1
29. Blokowanie CSS i Java scripts dla robotów Google -1
30. Korzystanie z Google Analytics i Google Webmaster Tools BEZ WPŁYWU
31. Lokalizacja serwera blisko szukającego 2
32. Strona podmiotu figuruje na mapach Google 5

Treść i optymalizacja

33. Zgodność treści z zapytaniem 33
34. Zgodność opisu META z zapytaniem 3
35. Bardzo długi URL -1
36. Bardzo długi tytuł -1
37. Znacząca długość opisu META BEZ WPŁYWU
38. Duża ilość słów kluczowych w META (pięćdziesiąt) BEZ WPŁYWU
39. Słowo kluczowe występujące w URL 20
40. Słowo kluczowe występujące jako pierwszy wyraz domeny 27
41. Słowo kluczowe występuje w tytule 13
42. Słowo kluczowe występuje jako pierwszy wyraz tytułu strony 17
43. Słowo kluczowe znajduje się w opisie 7
44. Duża gęstość występowania słowa kluczowego w treści(kilkanaście razy) 20
45. Słowo kluczowe występujące w pierwszych stu słowach zawartości strony 27
46. Słowo kluczowe nie występujące w pierwszej "setce" słów na stronie 15
47. Ukrywanie słów kluczowych -7
48. Słowa kluczowe zawarte w H1 12
49. Słowa kluczowe zawarte w H2 8
50. Występowanie bold i underline dla słów kluczowych 6
51. Umieszczanie list numerowanych, punktowanych w treści strony 1
52. Duża ilość treści na stronie BEZ WPŁYWU
53. Słowo kluczowe wsytępujące w różnych odmianach 17
54. Długość kodu HTML przekracza długość treści -2
55. Duża liczba linków wewnętrznych 1
56. Linki wewnętrzne zawierają słowa kluczowe 5
57. Duża liczba linków wychodzących BEZ WPŁYWU
58. Linki wychodzące linkują do słabych stron -2
59. Duża ilość obrazków na stronie BEZ WPŁYWU
60. Obecnosć plików video na stronie BEZ WPŁYWU
61. Posiadanie zduplikowanej treści na stronie -7
62. Wysoki Page Rank domeny 5
63. Występowanie ramek -1
64. Istnienie Popupów -2
65. Słowa kluczowe zawarte w tagach alt-image 1
66. Stała, systematyczne dodawanie treści (co najmniej raz w miesiącu) BEZ WPŁYWU
67. Częsta zmiana treści (raz w miesiącu, 5% treści) BEZ WPŁYWU
68. Jednorazowa zmiana treści w znacznym stopniu (przynajmniej 70% treści) -1
69. Błędy gramatyczne i ortograficzne na stronie BEZ WPŁYWU
70. Kontakt na stronie zgodny z whois BEZ WPŁYWU
71. Przeoptymalizowanie strony -5
72. Istnienie AdSence na stronie -2
73. Duża ilość rekam w stosunku do treści strony -3
74. Reklamy widoczne od razu, bez przewijania, umieszczone w górnej części strony, przed treścią. (reklama spycha treść w dół) -10

Linki zwrotne

75.Duża ilość backlinków (ogólnie) 33
76. Duża liczba odwołujących się domen (ogólnie) 33
77. Backlink dofollow ze strony nie będącej profilem społecznościowym 30
78. Backlink nofollow ze strony nie będącej profilem społecznościowym 8
79. Backlink nie starszy niż 3 miesiące 8
80. Backlink z domeny nie starszej niż 3 miesiące 8
81. Backlink starszy niż 3 lata 17
82. Backlink z domeny starszej niż 3 lata 17
83. Backlink ze słowem kluczowym jako anchor 30
84. Backlink z domeny, gdzie słowo kluczowe jest w jej nazwie 28
85. Backlink z anchorem, który nie ma związku ze słowami kluczowymi 20
86. Backlink bez anchora 17
87. Duże zróznicowanie anchorów baclinków naszej strony 22
88. Brak zróżnicowania anchorów backlinków naszej strony (dominujacy anchor ma powyżej 75%) -10
89. Obecność słów kluczowych na stronie z którego pochodzi backlink 18
90. Backlink pochodzący ze strony o innej tematyce niż content naszej strony 12
91. Backlink z domeny głównej 25
92. Backlink z subdomeny 15
93. Backlink z tego samego kraju 27
94. Nieistniejące (stracone) backlinki BEZ WPŁYWU
95. Backlink z domeny tego samego właściciela (to samo whois) BEZ WPŁYWU
96. Kilkaset backlinków z tych samych klas C IP (w odniesieniu do kilku takich linków) -2
97. Page Rank strony z której pochodzi backlink 5
98. Page Rank domeny z której pochodzi backlink 8
99. Backlink na stronie, z której pochdzi umieszczony jest w kontenerze 20
100. Backlink na stronie, z której pochdzi umieszczony jest w stopce 3
101. Baclink na stronie, z której pochodzi znajduje się na początku treści 25
102. Baclink na stronie, z której pochodzi znajduje się na końcu treści 12
103. Backlink ze strony, gdzie otoczeniem anchora jest duża ilość treści 12
104. Brak treści na stronie, z której prowadzi backlink BEZ WPŁYWU
105. Backlink jest rekomendacją Twojej strony BEZ WPŁYWU
106. Backlink jest negatywną recenzją Twojej strony BEZ WPŁYWU
107. Backlink z domen .edu, .org, .gov 27
108. Backlink z profilu fora dyskusyjnyego 17
109. Backlink prowadzi ze strony o dużej ilości linków wychodzących 7
110. Backlinki sitewide 18
111. Wysoki Alexa Rank/ Wysoki ArchefsRrank/ Wysoki Citation Flow strony z której pochodzi backlink -3
112. Niski Alexa Rank/ Niski ArchefsRrank/ Niski Citation Flow domeny z której pochodzi backlink -13
113. Stosunek Trust Flow/Citation Flow z MajestcSEO strony z której pochodzi backlink mniejszy niż 0,5 -8
114. Stosunek Trust Flow/Citation Flow z MajestcSEO domeny z której pochodzi backlink mniejszy niż 0,5 -27
115. Backlink z domeny z filtrem ręcznym -10
116. Back link z domeny z filtrem algorytmicznym -33
117. Wymiana linkami z inną stroną 8
118. Backlinki z anchorem: partner, link sponsorowany 1

Media Społecznościowe

119. Udostępnienie Facebook 15
120. Backlink dofollow ze strony będącej profilem społecznościowym 23
121. Backlink nofollow ze strony będącej profilem społecznościowym 7
122. Udostępnienie Google+ 15
123. Polubienie Facebook 15
124. Polubienie Google+ 15
125. Komentarze Facebook 10
126. Baclink z Tweetera, Facebooka, etc. pochodzący z wiekowego, popularnego profilu posiadających wielu obserwatorów 23
127. Baclink z Tweetera, Facebooka, etc. pochodzący z nowo powstałego profilu 15
128. Backlink z YouTube 11
129. Wpis na Tweeterze na temat Twojej strony 13
130. Backlink z Pinterest 10
131. Występowanie przycisków "Social Media" na stronie 2
132. Strona połączona z Google+ 3
133. Strona (marka) ma profil na Tweetterze, Linkedin etc. 3
134. Subskrybcja RSS 1

Wykaz ogólny:

Co ma największy wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google.pl?

- Działania użytkownika: 2.1 %

- Kwestie techniczne: 6.6 %

- Treść i optymalizacja 18.9 %

- Linki zwrotne: 40.7 %

- Media społecznościowe: 31.8 %